Kategorie

Konto

Koszyk

Opis


Czujnik parkowania jest urządzeniem wspomagającym parkowanie i cofanie samochodu. Działa na zasadzie sonaru - emituje fale ultradźwiękowe, które po odbiciu od przeszkody pozwalają stwierdzić, jaka odległość dzieli samochód od przeszkody. W czasie cofania urządzenie poprawnie rozpoznaje przeszkody znajdujące się na drodze pojazdu i ostrzega kierowcę sygnalizując dźwiękiem (odpowiedni do odległości od przeszkody).

 

Zawartość zestawu:

  • 8 czujek pomiarowych w kolorze srebrnym
  • buzzer (głośnik)
  • centralka sterująca
  • okablowanie, wiertło z otwornicą, schemat podłączenia w języku polskim
  • estetyczne opakowanie.

 

Specyfikacja techniczna:

  • napięcie: 12V
  • zakres napięcia pracy: 9 - 16V
  • wykrywanie: od 0,00 do 2,50 m (dokładność: 10 cm)
  • częstotliwość ultradźwiękowa: 40kHz
  • temperatura pracy: - 30 do + 70 stopni Celsjusza
  • średnica montażowa czujek: 22 mm
  • długość przewodów w czujkach: ok. 6 m czujki na przód, ok. 2,3 m czujki na tył

 

Sposób podłączenia czujników:

  • przewód czarny: masa
  • przewód niebieski: +12V ze światła cofania - do aktywowania czujników umieszczonych z tyłu pojazdu
  • przewód żółty: +12V po stacyjce - dla czujników umieszczonych z przodu pojazdu
  • przewód czerwony (wariant 1): +12V ze światła stopu lub czujnika pedału hamulca - czujniki przednie włączają się na 10 sekund po pojawieniu się impulsu 
  • przewód czerwony (wariant 2): +12V osobny przełącznik na desce rozdzielczej lub podłączenie pod istniejący osprzęt - czujniki przednie działają po włączeniu, np. halogenów lub po otwarciu schowka.

 

Malowanie czujników: Dla dokładnego dopasowania do koloru pojazdu, czujniki można polakierować. Dla uzyskania najlepszego efektu, nie należy nakładać więcej niż dwie cienkie warstwy lakieru lub farby w sprayu (nie wolno stosować pędzla, gąbki lub wałka). Zaleca się, aby malowanie czujników przeprowadzić w profesjonalnym warsztacie samochodowym.

Najczęściej kupowane