Popularne produkty w tej kategorii
Sprawdź podobne oferty
Gry planszowe dla dzieci - Zestaw gier
Gry planszowe dla dzieci - Zestaw gier
Przepraszamy, ale ten produkt w obecnej chwili jest niedostępny. zobacz inne produkty w tej kategorii ≫
Dostawa od

13,90 zł

Kiedy otrzymasz?

produkt niedostępny

Odbiór osobisty

niedostępny

Opis produktu
p>Gry planszowe dla dzieci - Zestaw gier

Zestaw do gier

Gry planszowe dla dzieci - Zestaw gier to świetny prezent dla dziecka. Piękne w swojej formie masywne pudełko wykonane z solidnego drewna kryje w swoim wnętrzu mnóstwo skarbów i niespodzianek! W środku znajdują się plansze do gry w damę, backgammon, cribbage oraz akcesoria do gry w pokera, domino i inne. Wspaniały zestaw gier, który zapewni całej rodzinie długie godziny wartościowej rozrywki.

Dane techniczne

Wymiary: 30 x 30 x 8 cm

Wiek: 5+

Backgammon - zasady gry:

Tryktrak_plansza.png

Gracz posługujący się pionkami czarnymi porusza się po polach oznaczonych na rysunku od liczby 1 do 24. Gracz posiadający piony czerwone porusza się w przeciwnym kierunku - od 24 do 1. Po rzucie może poruszyć swe dwa pionki o liczby wskazane na kostkach (lub jednym pionem dwa razy). Piony można przesuwać wyłącznie na pola, na których nie znajdują się co najmniej dwa piony przeciwnika. Wyjątkowym rzutem jest tak zwany "dubel" (ta sama ilość oczek na obu kostkach). Załóżmy, że wypadnie dubel dwójek. W tym przypadku gracz może wykonać ruch albo czterema różnymi pionami - każdym o dwa pola, albo dwoma pionami - każdym o cztery pola, albo jednym pionem o sześć pol, a drugim o dwa pola.

W pierwszej fazie gracz musi doprowadzić wszystkie swe pionki do "domu". Dla gracza z czarnymi pionkami są to pola oznaczone numerami 19-24. Dopiero wtedy może zdejmować pionki z planszy. Odbywa się to poprzez wyrzucenie kostką ilości oczek potrzebnej pionkowi do opuszczenia planszy. Jeżeli gracz wyrzuci 6, a nie posiada pionków na szóstym polu (licząc od krawędzi planszy), to może zdjąć pion z kolejnego pola.

W czasie gry można zbijać. Zbicie polega na umieszczeniu swego pionka na polu, na którym znajduje się pojedynczy pionek przeciwnika (tzw. "blotka"). Po biciu pionek zbity jest odkładany na bandę i przeciwnik nie może kontynuować gry, dopóki jego pionek najpierw nie wróci na planszę. By pionek wrócił na planszę trzeba rzucić kostką i rozpocząć grę tym pionkiem tak, jak gdyby znajdował się on na polu zerowym.

Linia znajdująca się na planszy nosi nazwę banda a miejsce do którego gracz musi włożyć piony: dwór.

W grze podstawową umiejętnością jest takie poruszanie pionkami, aby nigdy nie pozostawały samotne (samotne piony przeciwnik może zbijać).

Gracz stara się zablokować jak najwięcej pól w swym "domu", a następnie zbić pion przeciwnika - wtedy graczowi trudno będzie odzyskać pion (w najlepszej sytuacji można zablokować cały dom - wtedy przeciwnik musi czekać aż gracz zacznie opuszczać planszę).

Cribbage - zasady gry:

Rozpoczęcie: Kiedy w grze uczestniczy 2 zawodników, rozgrywkę rozpoczyna losowanie wyłaniające rozdającego: ten, kto wyciągnie najniższą kartę, rozdaje pierwszy. Rozpoczynający tasuje karty i przekazuje je przeciwnikowi, by ten przełożył talię. Każdy z graczy decyduje teraz, które 2 karty wybrane ze swoich kart odłoży na stół. Te 4 karty tworzą tak zwany krib i zostaną odsłonięte przy końcu rozdania, kiedy to zbierze je rozdający i doliczy do swoich ich ewentualną wartość.

Po tym, jak każdy z uczestników dołożył po 2 karty do kriba, przeciwnik rozdającego przekłada talon, a rozdający odsłania wierzchnią kartę dolnej części talonu. Jeśli odsłoniętą kartą jest walet, rozdający otrzymuje automatycznie 2 punkty. Karta pozostaje odsłonięta na wierzchu talonu i będzie odgrywała znaczącą rolę w dalszej części gry.

Przebieg: Każdy gracz w kolejności, poczynając od przeciwnika rozdającego, wykłada jedną kartę i oznajmia sumę łączną wartości kart znajdujących się na stole. Wartość króla, damy i waleta równa jest dziesięciu punktom, as jest kartą najsłabszą i ma jeden punkt. Ilustruje to przykład: przeciwnik rozdającego wykłada króla i oznajmia dziesięć, rozdający gra siódemką i oznajmia siedemnaście. Wtedy przeciwnik rozdającego kładzie na stole dziewiątkę i sumuje do dwudziestu sześciu. Maksymalna dozwolona suma wynosi trzydzieści jeden.

Jeśli gracz wyłożywszy swoją kartę spowodowałby przekroczenie sumy trzydziestu jeden na stole, powinien powiedzieć "dalej". Wtedy to jego przeciwnik musi położyć taką kartę która nie doprowadzi do przekroczenia trzydziestu jeden punktów. Położenie karty, która sprawi że dodana wartość kart na stole wyniesie dokładnie trzydzieści jeden, warta jest dwa punkty. Gdy tak jednak nie jest, ten z uczestników, który ostatni dołoży swoją kartę, otrzymuje jeden punkt za to, że jest "ostatni". Talon, który brał udział w grze, należy odwrócić i gracz, który powiedział "dalej" rozpoczyna drugi etap gry. Grę opartą na tych zasadach kontynuuje się do momentu odwrócenia wszystkich kart. Uczestnik dokładający kartę jako ostatni otrzymuje jeden punkt lub dwa, jeśli dołożył do trzydziestu jeden punktów.

Wykładając karty uczestnicy zarabiają także punkty w sposób charakterystyczny dla cribbage'a.

Punktacja: Kiedy do gry używamy tabliczki, dążymy do tego by przez nią przejść choć raz (61 punktów), lub więcej – dwa razy (122 punkty) jako pierwsi. W rozgrywce zdobywa się różną liczbę punktów, zależną od rodzaju powstających kombinacji kart:

  • piętnastki – gdy łączna suma kart na stole wynosi 15 gracz, który jako ostatni dołożył kartę, otrzymuje dwa punkty (np. gdy wyłożona zostanie siódemka, kolejny gracz dokładając ósemkę, zdobywa dwa punkty),
  • pary – w parach o liczbie uzyskanych punktów decyduje jedynie starszeństwo kart, a nie ich wartość liczbowa (dwa walety to para, ale walet i dama już nie). Za parę uznaje się tylko karty zagrane bezpośrednio jedna po drugiej (np. ósemka, dama, ósemka nie stanowią pary, ale dama, ósemka, ósemka już tak).
  • pary królewskie i podwójne pary królewskie – jeżeli po parze kart gracz wyłoży jeszcze jedną o takiej samej wartości – na przykład ósemkę i po parze ósemek – jest to tak zwana para królewska, za którą otrzymuje się sześć punktów (bo z trzech takich samych kart można utworzyć trzy różne pary). Jeżeli gracz wyłoży cztery takie same karty pod rząd, jest to tak zwana podwójna para królewska, warta dwanaście punktów.
  • sekwensy – każde trzy karty stanowiące układ kolejny, na przykład 6,7,8 lub walet, dama, król nazywane są sekwensem, a gracz który dołoży ostatnią z nich, otrzymuje trzy punkty. Kolejność kart nie ma znaczenia – 6,7,8 oraz 6,8,7 i 7,8,6 mają taką samą wartość. Można także tworzyć sekwensy składające się z czterech, pięciu itd. kart, przy czym liczba kart w sekwensie odpowiada liczbie uzyskanych punktów. W dłuższych sekwensach kolejność również nie ma znaczenia. Jeżeli na przykład pierwszy gracz położy 4, drugi 7, pierwszy 3 a drugi 6, to pierwszy może uzyskać 5 punktów za sekwens dokładając 5.

Po zakończeniu partii rozpoczyna się pokaz – gracze wykładają swoje karty, deklarując liczbę punktów uzyskaną za każdą kombinację i podliczając punkty na bieżąco. Potem rozdający odwraca karty z kriba i również dolicza je do sumy punktów.

Zakupy z arena.pl to:
Wysyłka

Tylko sprawdzeni sprzedawcy

U nas kupisz tylko nowe lub powystawowe produkty od wyselekcjonowanych sprzedawców.
Wysyłka

14 dni na zwrot towaru

Masz czas. Spokojnie sprawdź w domu swój zakup i zdecyduj czy jest odpowiedni.
POK

Ochrona zakupu do 50000 zł - zawsze!

Kupuj bez obaw! Nasz Program Ochrony Kupujących jest bezpłatny i obejmuje każdą transakcję.
Pomoc i kontakt

Jesteśmy tu dla Ciebie

Reagujemy zawsze, gdy potrzebujesz wsparcia. Zadzwoń lub kontaktuj się z nami na Facebooku.
Płatność i dostawa
Płatności:
Płatność przy odbiorze
Blik
Blik
Blik
Visa, MasterCard
Opcje dostawy:
sklep oferuje transport gratis dla zamówień o wartości co najmniej 350,00 zł
(promocja naliczana w koszyku)
Metoda dostawy Płatność Koszt jednej sztuki Koszt kolejnej sztuki Maksimum w paczce Szacowany dzień dostawy
Paczkomat InPost z góry 13,90 zł 0,00 zł - produkt niedostępny
Przesyłka kurierska z góry 14,90 zł 0,00 zł - produkt niedostępny
Przesyłka kurierska przy odbiorze 15,90 zł 0,00 zł - produkt niedostępny
  • Paczkomat InPost ( z góry )

  • Koszt jednej sztuki:
  • 13,90 zł

  • Koszt następnej sztuki:
  • 0,00 zł

  • Szacowany dzień dostawy:
  • produkt niedostępny
  • Przesyłka kurierska ( z góry )

  • Koszt jednej sztuki:
  • 14,90 zł

  • Koszt następnej sztuki:
  • 0,00 zł

  • Szacowany dzień dostawy:
  • produkt niedostępny
  • Przesyłka kurierska ( przy odbiorze )

  • Koszt jednej sztuki:
  • 15,90 zł

  • Koszt następnej sztuki:
  • 0,00 zł

  • Szacowany dzień dostawy:
  • produkt niedostępny
Sklep
EPINOKIO
ŁUKASZ ARMATYS NETLUK
Telefon sprzedawcy
Chełmońskiego 130 k/14
31-340 Kraków
E-mail sprzedawcy
lukasz.armatys@epinokio.pl
Telefon sprzedawcy
690 493 979
Powered by
Beyond
New Connect
PayU
SGB
Mastercard