Wybieramy worek treningowy!

Myślałeś, że worki treningowe dedykowane są tylko bokserom i osobom zajmującym się sportami walki? Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że worek treningowy może być skutecznym urozmaiceniem treningu ogólnorozwojowego. Zobacz, jak wybrać worek treningowy dostosowany do Twoich potrzeb.

Jak dobrać worek treningowy?

Aby udzielić kompletnej odpowiedzi na to pytanie, musisz określić, jakiego sprzętu potrzebujesz. Czy ma to być zwykły worek treningowy do domowej siłowni, czy też worek treningowy do boksu i innych sztuk walki.

W przypadku tych drugich istotny jest kształt worka, który pomaga w trenowania konkretnych uderzeń i ciosów. Worek treningowy bokserski może mieć standardowy kształt walca, ale także nieregularne wgłębienia, które mają odtwarzać elementy ludzkiej fizjonomii. Jest to istotne zwłaszcza w sportach walki, które wykorzystują rzuty i techniki parterowe.

Worek treningowy do domu, mający pomóc Ci poprawić ogólną sprawność ciała, powinien mieć uniwersalny kształt i być dostosowany do Twojej sylwetki. Pamiętaj, by nie przesadzać z ciężarem i wielkością. Worek podczas treningu powinien kołysać się na boki – ćwiczysz wówczas siłę uderzenia oraz koordynację ruchów.

Worek treningowy wolnostojący

Worek treningowy ze stojakiem stanowi rozwiązanie dla osób, które chcą zarówno poprawić sprawność fizyczną, jak i doprecyzować silę ciosów oraz kopnięć. Worek treningowy na stojaku składa się z dwóch elementów: statywu, który stanowi element przyjmujący ciosy, oraz stojaka, który ma zapewnić stabilność całej konstrukcji.

Pomimo tego, że wolnostojące urządzenia są mobilne (można ustawiać je według potrzeb), worek treningowy stojący na środku pokoju, zajmuje więcej miejsca niż modele podwieszane pod sufitem.

Worek treningowy dmuchany

Dmuchane worki treningowe składają się z podstawy wypełnionej wodą oraz dmuchanego statywu. Worek po otrzymaniu ciosu wraca do swojej wyjściowej pozycji. Przeznaczony jest dla osób, które chcą poprawić swoją szybkość oraz kondycję. Nie kupuj go, jeśli zależy Ci na zwiększeniu siły ciosów.

Worek treningowy wiszący

Worek treningowy wiszący zazwyczaj zawieszany jest za pomocą haka na ścianie lub pod sufitem. Jeśli jednak nie chcesz wywiercać dziur w pionowych powierzchniach Twojego domu, worek treningowy na ścianę nie będzie dobrym rozwiązaniem.

Sklepy oferują także worki zawieszane na specjalnej konstrukcji. W ten sposób unikasz konieczności wbijania haków w ścianę, ale także zyskujesz na mobilności urządzenia. Wiszący worek treningowy, pełen słomy, tkaniny lub innego rozdrobnionego materiału, pomaga w poprawianiu siły ciosu oraz zwinności.

Worek treningowy gruszka

Worek bokserski gruszka to specjalistyczne urządzenie o wąskim zastosowaniu. Jeśli zależy Ci na treningu całego ciała, stosuj gruszkę jako uzupełnienie ćwiczeń. Tego typu worki treningowe nadają się do ćwiczenia ciosów podbródkowych i hakowych. Boks, MMA i inne sporty walki– tu gruszka odnajdzie się najlepiej. O ile nie posiadasz worka o dużych rozmiarach i wadze (ok. 30 kg), nie będzie mógł ćwiczyć na nim kopnięć.

Worek treningowy dla początkujących

Pierwszy worek treningowy powinien być uniwersalny. Postaw na standardowy kształt walca, który pozwoli trenować całe ciało – ciosy, kopnięcia, zwinność, kondycję. Dostosuj jego wysokość do warunków pomieszczenia (jeśli wybierzesz model wiszący, pamiętaj by doliczyć dodatkowe centymetry na łańcuch). Sprzęt do trenowania boksu i wielu innych sportów indywidualnych, znajdziesz w naszej kategorii SPORTY INDYWIDUALNE.

Worek treningowy – jaka waga?

Ciężar worka treningowego powinien odpowiadać połowie ciężaru masy ciała użytkownika. Dla początkujących optymalnym wyborem jest worek o masie 35-45 kg. Worek bokserski 60 kg, przeznaczony jest dla klubów sportów walki. Worek treningowy 80 kg przystosowany jest do treningu zawodowych sportowców, dla których ciężar urządzenia powinien odpowiadać 80% ciężaru ich ciała. Spotyka się także wyższe wartości, np. worek treningowy 100 kg.

Worek treningowy – jaki wybrać?

Wybór właściwego modelu zależy od Twoich potrzeb. Jeśli jesteś drobnego wzrostu i wagi – wybierz worek treningowy mały. Nie musisz od razu rzucać się na największe modele. Najmniejszy, standardowy worek treningowy Everlast ma 117 cm wielkości. Natomiast najmniejszy worek treningowy adidas ma 90 cm.

Optymalnym wyborem będzie worek treningowy Bushido, o wysokości 130 cm – idealny do treningu domowego. Worki i inne akcesoria do treningu siłowego, znajdziesz w naszej kategorii SPORT I ROZRYWKA.

Ile kosztuje worek treningowy?

Wiesz już, czym kierować się, wybierając worek treningowy. Cena takiego urządzenia może wahać się od 100 do nawet 1000 złotych. Na tak dużą dysproporcję wpływa przede wszystkim jakość wykonania, zastosowane materiały, wielkość worka oraz renoma marki.

Pierwszy worek treningowy powinien być przystosowany zarówno do ćwiczenia ciosów, jak i kopnięć. Uniwersalny model w kształcie walca, o wysokości 130-150 cm, podwieszany lub stojący, będzie właściwym wyborem dla każdego nowicjusza.

 

Zobacz również