Witaminy na odporność – 5 pomysłów na wzmocnienie organizmu

Wysoka odporność organizmu stanowi klucz do zdrowia i dobrego samopoczucia każdego dnia. Szczególnie w okresie jesienno-zimowym jesteśmy narażani na jej osłabienie, czego skutkiem są częste przeziębienia, gorączki czy bóle stawów. Odpowiednia dieta oraz zdrowy tryb życia powinny stanowić receptę na wysoką odporność organizmu, choć nawet przy takim zestawieniu może dojść do niedoboru którejś z witamin. Czy warto brać witaminy i które z nich pomogą chronić organizm przez cały rok? Oto 5 propozycji!

 

Czy warto brać witaminy?

Od wielu lat witaminy w tabletkach lub w płynie cieszą się ogromnym uznaniem w zakresie pielęgnacji i zdrowia organizmu. Niektórzy jednak uważają preparaty witaminowe za produkt marketingowy, którego sprzedaż co roku przynosi ogromne zyski producentom. Należy podkreślić, że zdrowa i zbilansowana dieta jest podstawowym, a zarazem najlepszym źródłem wszystkich składników odżywczych, w tym witamin i minerałów.

Istnieją jednak sytuacje, w których spożywanie tego typu preparatów może okazać się bardzo korzystne dla zdrowia. Przede wszystkim witaminy w formie tabletek czy płynu polecane są osobom, które nie odżywiają się zdrowo, żyją w ciągłym stresie lub intensywnie uprawiają sport. Dodatkowo suplementacja stanowi doskonałe rozwiązanie w okresie jesienno-zimowym, w którym organizm narażony jest na rozmaite czynniki oraz w przypadku osób starszych, które często nie mogą spożywać dużej ilości surowych warzyw i owoców.

Witaminy na wzmocnienie organizmu. Które wybrać?

Witaminy odgrywają bardzo istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu i budowaniu odporności organizmu. Ich wybór powinien być zależny od tego, czy zależy nam na ogólnym wzmocnieniu bądź też usprawnieniu pracy poszczególnej jego części. Poniżej przedstawiamy 5 zastosowań witamin:  

Witaminy na jesień

Nadejście okresu jesienno-zimowego zwiastuje ciężkie chwile dla naszego organizmu: rozmaite infekcje, spadek energii czy bóle głowy. Warto wobec tego wcześniej stosować różne suplementy diety. Do najważniejszych witamin polecanych na jesień zaliczyć można: witaminę C (pobudzająca wzrost komórek odpornościowych), witaminę B6 (biorąca udział w budowaniu przeciwciał) oraz witaminę D (nazywana “witaminą słońca”, wzmacniająca odporność, kości i system nerwowy).

Witaminy na twarz  

Zmieniające się warunki atmosferyczne, zła dieta czy hormony potrafią nieść ze sobą efekty w postaci przebarwień czy zakażeń opryszczkowych na twarzy. W tych przypadkach doskonałym rozwiązaniem jest profilaktyczne spożywanie witamin na regenerację, w formie tabletek. W razie wystąpienia problemu warto zainwestować w kremy i maści z ich dodatkiem. Witamina A polecana jest na piękną i zdrową twarz oraz na wypadek powstania trądziku.

Witaminy na paznokcie

Mocne, gładkie i zdrowe paznokcie to marzenie każdej kobiety. Żeby mogło się zrealizować, należy dostarczyć organizmowi odpowiednich witamin i minerałów. W celu wzmocnienia płytki paznokcia poleca się spożywanie tabletek oraz używanie odżywek w płynie z dodatkiem witamin: A, B, E, D i H (biotyna). Wszystkie te witaminy sprawdzą się na problem rozdwajania paznokci.

Witaminy na stawy

Ból stawów, który może skutecznie uniemożliwiać codzienne funkcjonowanie, jest najczęściej wynikiem złego odżywiania, a więc i niedoboru niektórych witamin. Na dobrą kondycję stawów duży wpływ mogą mieć przede wszystkim: witamina E i witamina C. Pierwsza z nich wykazuje wysokie działanie przeciwzapalne, z kolei druga odgrywa kluczową rolę w budowaniu kolagenu, który tworzy chrząstkę, wspomaga stan tkanki łącznej oraz wpływa na sprawność stawów i ścięgien.

Witaminy dla osób starszych

Dbanie o zdrowie jest głównie domeną ludzi starszych, którzy i tak często zapominają o właściwej suplementacji. Ze względu na schorzenia lub wrażliwość żołądka nie mogą oni spożywać dużej ilości surowych warzyw i owoców, które są najlepszym źródłem witamin. Doskonałym rozwiązaniem są w tym przypadku zestawy witamin 60+, które w jednej tabletce dostarczają organizmowi najważniejsze związki.

Witaminy odgrywają kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu i odporności organizmu, a ich niedobór objawia się szybko w postaci uciążliwych dla zdrowia efektów. Dlatego tak istotną kwestią jest zdrowa dieta oraz suplementacja witamin w różnej postaci.

Zobacz również